if i/be om lov

jag är trött på att ingen lyssnar
och jag är trött på att inte ha något att berätta
allting är för rent och helt och jag har inget blodiga händer
att tvätta
inga bränder
att släcka
men en tystnad att knäcka och slå sönder
om du skulle krossa mitt medvetande.
kanske med ett direktöversatt slagord
eller en hammare.
för med en slö kniv mot halsen svider det bara en smula, hur mycket man än försöker,
jag har försökt, men jag sov då.
så jag kunde inte be om lov då.

Klagomål
Postat av: Angelica Blick

älskar dina texter.

skriver mycket själv, men mina är oftast alldeles för ärliga och grova för att skickas ut i cyberrymden :)

2009-09-23 @ 00:16:13
URL: http://ablick.blogg.se/
Postat av: spader

åh, tack. det är hemskt trevligt att höra.

ärlig är jag också, inte så rak dock. eller grov heller, kanske.

men man får inte vara för rädd, tror jag. jag skulle gärna läsa vad du skriver, iallfall.

2009-09-23 @ 04:03:22

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button