den stora pjäsen du inte kan rymma ifrån

trots alla sätt du kan vara eller icke vara på
finns det en handfull frågor jag verkligen inte vill svara på.
det är ett drama jag saknar men hatar att leva i, men hat är ju trots
allt en känsla lika mycket som en defensiv vän
och behovet finns av allt som gör att man känner, trots ett överflöd
av defensiva vänner. det är tyst i köket men i ögonen bränner det
och över bröstet spänner det.
för det är trångt och fullt av spring i benen och vanföreställningar som utspelar sig på den största scenen,
här i ditt liv, i ditt vardagsrum. där du gömmer dig inne i vrån.
det är här första akten utspelar sig.
i den stora pjäsen du inte kan rymma ifrån.

Klagomål
Postat av: julie

jag tycker mycket om slutet.

2009-03-17 @ 07:47:01

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button