stiltje/(det blev skört när det regnade)

jag är av någon outgrundlig anledning inte så produktiv som jag kan vara just nu. och häromdagen kopierade jag ner allt jag för några år sedan publicerat på en annan sida (barn, det fanns en tid före bloggen) jag inte tänker nämna vid namn. 44 sidor, blev det.

jag bjuder på ett klipp från förr i tiden i brist på nytt material.

-Lör 26 feb 2005 22:20-

det finns en kall trapp
där en pojke fortfarande sitter.
hans hjärta var av papp
(titel)
hans himmel var utan stjärnor,
utan glitter.
Det var en trapp av kall sten,
våldsamt elak mot frusna ben,
min egen översnöade scen.
hursomhelst.
himlen blev kall och stjärnorna försvann.
lika fort som regndroppar rann
(under hennes ögon)
elden värmer inte på samma sätt glömd.
men frost och slående känsla tär på samma sätt.
även glömd.
det är svårt att acceptera nånting, då man inte vill veta vad man vill..

det ser ut som om trappan har en vän. ett tag till.

Klagomål
Postat av: MacArvid

Kan det ha varit Lunarstorm, har ett minne av att du hängde där rätt frekvent ett tag.

2009-06-10 @ 09:40:50
Postat av: spader

givetvis, arvid. back in the days..

2009-06-10 @ 12:13:31
Postat av: tenka.

den här var det första jag läste av dig. du sände den över msn. häftigt.

2009-06-12 @ 01:49:49
Postat av: spader

jag misstänkte att någon skulle komma att känna igen den. men det där är ju rätt sjukt. och att du minns.

2009-06-14 @ 13:12:25

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button