mitt hjärta/feber/24 timmar senare

en utvecklingsstörd samling dagar
filmslagsmål och galgar och buntband
det är inte riktigt de här kickarna jag jagar
jag vet inte riktigt vad av mig som försvann i flytten, men min hand
är kvar där den varit för en lång tid
och jag håller mig vid
liv även om allt jag har och ger inte räcker
kommer jag fortsätta så långt mitt liv sträcker
sig över år och dagar sekunder
och även om min religion inte innehållit varken mirakel eller under
de senaste två tusen åren
finns det fortfarande hopp om att isen ska sluta smälta
och att mitt slott med kungligheter inte ska brinna ner och välta
och sjunka ner i träsket
utan stå kvar och kanske inte leva lyckligt i alla sina dagar, men iallafall leva alla sina dagar.
verkligheten är sötsur. och sanningen är bitter.
jag förändras kanske mer än jag förstår, även om det är marginellt.
men mitt hjärta sitter där det sitter.

Klagomål

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button