klockan är en minut över tre, det är tolv dagar kvar och jag vet inte alls vad jag vill säga.

sanningen att säga så finns det så mycket mer att säga.
än bara sanningen just.
en och annan åsikt som aldrig blir mer sanning än en åsikt blir, hur mycket vikt man nu lägger på att saker ska vara just sanna.
det finns mycket mer att säga än bara sanningen.
men det är nog inte för allas öron.
det är nog inte för mina öron, ens, det är nog endast för dem som gett upp hoppet om att riktigt finna sanningen, och det har inte jag. inte än. inte snart.
för jag tror bestämt att det finns något som är mer sant än det du tycker är sant och invant om ondska och om makt och om allt som blir gjort och sagt och som aldrig sker.
och ingen ber någonsin och hjälp.

ingen ber någonsin om hjälp.

sanningen att säga så finns det mycket att be om hjälp med.
som sanningen. och de där sakerna som man inte riktigt vill höra för att de inte är på riktigt, oh, nej det är nog inte så viktigt, men allt behöver läsas, höras och bevittnas.
för alla osanningar och sanningar och rena jävla lögner.
är vad jag måste simma igenom, och jag hatar att simma, för att hitta vad som är viktigt.
för att inte missa något.
för man får ju inte missa något.

 jag vågar inte missa något.

Klagomål
Postat av: julie

je ne comprend pas.

2008-05-20 @ 21:47:56
Postat av: Lena Petersson

Skönt att du kommer hem snart.

2008-05-21 @ 21:34:07
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac
Postat av: Lena Petersson

Hemresa imorgon? Välkommen hem!

2008-05-29 @ 21:26:34
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button