jag hoppas att det blir en annan dag imorgon.

när en besvikelses vikt på en människokropp
blir lite för tung
så kan man se det i ansiktet
jag vill leva ett tunnelbanerace som aldrig tar stopp
och jag vill alltid vara ung
och den största vargen i kikarsiktet.

spänningar i tinningar och svårigheterna i att släppa.
hämningarna som närvarar och en motsträvighet mot att greppa
en återkommande verklighet och en sanning som konsekvent är abstrakt
samla det och slå hårt i en jämn takt.
eller otakt.

en längtan och ett förakt mot rutiner och mönster
en enorm leksaksaffär med stora men avlägsna fönster
stegar som måste klättras som om de vore en karriär
ett sömnbehov mer otillfredsställt än någon olyckligt kär

vissa dagar sträcker sig över flera dagar
och jag hoppas att det blir en annan dag imorgon.

Klagomål
Postat av: julie

verkligt bra. typ. bästa på länge. och så en puss.

2008-12-09 @ 08:16:31

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button