KOM HIT, SÅ SKA JAG VISA DIG GATUVÅLD, DIN JÄVLA STOCKHOLMSHYCKLARE!

ETT DJUPT ANDETAG.
sådär.

ang: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1152369.ab

den här killen. han kommer få ett pris på mtv-galan. för att kan, rent konkret, har startat en grupp på facebook.

hans personliga uppoffring, allt han har bidragit med är att han såg sin polare få fetspö och råka dö. det var ledsamt. givetvis. det är inte den döda killen jag vill åt. men den här snubben, han ska få samma pris som Aung San Suu Kyi, ni vet bruden som suttit i husarest för att hon försökt BEFRIA SITT LAND. jag får en svag förnimmelse av att bara tanken på att ge det där priset och uppmärksamheten till den killen skulle vara ett enormt hån mot allt hon gjort och allt hon står för. den där killen vars enda bedrift är att ha skapat en jävla facebookgrupp som inte kommer förändra ett jävla skit, mer än att människor kan sitta och vara nöjda med sig själva för att det känns som att de gjort något bra.när de inte förändrat någonting.
allt den här jävla stockholmaren har gjort är att ha hjälpt många människor att lura sitt samvete. lite till.

men jag är glad att han iallafall bytte namn på facebookgruppen. "bevara oss mot gatuvåldet" gav mig huvudvärk medans "bevara oss från gatuvåldet" bara ger mig utslag över hela kroppen.. bevara känns så sjukt malplacerat i sammanhanget.

hur gick det med de röda tröjorna, förresten?
burma är fortfarande inte befriat, ha?


själv har jag inte gjort någonting. eller jo, jag skaffade facebook idag.

Klagomål
Postat av: Lena Petersson

Nej, Burma är inte befriat såvitt jag har hört =(

2007-11-02 @ 00:11:28
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac
Postat av: malin

haha :D jag vet precis hur danskar är, har umgåtts med dem både en vecka där och en vecka här i år. Mycket fest :) Förstår då att du har något att göra på helgerna :) Var i danmark bor du?
Jag går sista året nu :) (du sa jag blivit stor ;)) på samhäll-företagarlinjen,, vilket jag inte blir någonting av egentligen... så har ingen som helst aning vad jag ska göra i höst. Men jag ska väl jobba, ihop pengar, för att sen resa. Hoppas jag på :) Jag och Sten har pratat lite löst om att det vore härligt att åka en helg till vårdnäs och bara "va". Hur länge stannar du i danmark?

2007-11-02 @ 15:31:59
URL: http://tadas.blogg,se
Postat av: björne

annan grej man blir pissed av. såg en hardcorepunkaffish där bandet Nävar Again hade bilder på judar i koncentrationsläger.

2007-11-02 @ 17:30:13
Postat av: lynn

adam, jag gillar inte att du benämnar han som en stockholmare, liksom de är fult att va de. håller med dig. men måste ju ändå säga att de är rätt ballt att en liten skit har lyckats (trots hans dåliga formulering) få ihop så fett med folk och att till och att till och med mtv uppmärksammat de och tänker ge honom pris. jag menar de är rätt häftigt. men som jag tidigare också sa så är facebook gay och de ser man ju på de som hänger där (typ han då). Undra om de hade blivit lika stort om han hade skapat en "klubb" på playahead. (klubb känns jävligt gammalmodigt att säga. de måste kalla det nått annat.) men jag håller med. fast på ett annat sätt lite häftigt...

2007-12-07 @ 13:01:56

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button