and so it is.

Det är inte lätt för dig när dina drömmar vägrar dö

Men du måste se att alla drömmar är bra drömmar

Även om de inte kan locka fram någon januarisnö och det är så himla besvärligt att vara väderberoende, varför finns det ingen sådan diagnos? Ett enkelt regelverk för när för när man ska avgiftas innan man förgås. Kanske i en cell där jag  bygger min egen framtid,  klipper, pysslar och limmar. Tillbringar mina sista sekunder,minuter evigheter och timmar. Och saknar en dröm (glöm, vännen, glöm). Om att allt är guld som glimmar.

 

Jag hoppas att jag vaknar en dag

och har tappat allt som rimmar

Så jag får försöka klara mig som jag

ville att du skulle, utan trygghet regler och svag.

 

För jag är aldrig ensam på riktigt och jag försöker alltid, jag vill allting allting, som jag bestämmer är viktigt. Och det har ingenting med djurrätt att göra vänner, det är helt och fullt narcissistiskt. För jag har inga sådana illusioner kvar, om att det är för ert bästa jag bryr mig om er, i slutändan är det ändå jag som får ut något av det. Jag är för exotiskt för att vara blåögd på det viset. Men det finns mycket som inte är riktigt som det ska, ingenting är väl egentligen enkelt nog, jag hoppas att det löser sig, Lala, men lovet är snart slut och det är lätt att stava fel på lov. För o:et sitter precis bredvid i:et. Men livet är inte slut än. Nejdå, inte än.nu. nej, jag bara skojade. Inte än.


Klagomål
Postat av: Anonym

whatever burns the best, baby.

2007-01-06 @ 02:26:23
Postat av: Lena Petersson

Nej, varken lovet eller livet är slut på länge än =) eller jo, lovet är väl slut efter helgen kanske...

2007-01-06 @ 14:41:16
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac
Postat av: filippa

mycket vackert, du är bra.

2007-01-07 @ 12:01:17

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button