om man letar.

kan man hitta små saker i sin almanacka. jag tror det grundar sig i någon av alla de gånger jag åkte tåg  i början av hösten.


tågets tunga tickande tvingar, troligen tyst,
till sig min uppmärksamhet.
och en omotiverad begynnelsebokstavering.

jag har inte utvecklat det där om att vara en passiv terrorist.
jag tror inte det behövs.


"Och Linnea liksom sa;
”Sida vid sida ska vi gå”

Om du vill mig nånting
Så satt jag tyst och hörde på

Men det var du som sa till mig

Att jag ändå aldrig skulle förstå

Säg aldrig så igen

Det gör ont i mig än

Jag ville verkligen vara din vän

Det var du som lät mig gå"


(Lars Winnerbäcks Dom Sista Drömmarna Del II, vers 6)



Klagomål
Postat av: Lena Petersson

Ja, almanackor är underbara.

2006-11-22 @ 21:10:59
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac
Postat av: du vet så väl

du gick.

2006-11-22 @ 21:51:57

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button