bränd lott vol.1


"Augustinus utformade den egentliga läran om arvsynden, enligt vilken alla människor bär på Adams skuld och därför underkastade evigt straff, om Gud inte utvalt dem till att få del av frälsningen genom Kristus(..)"

(http://sv.wikipedia.org/wiki/Arvsynd)



det känns litet. som att ha bränt en oskrapad lott. förstår du vad jag menar?
jag tror att man borde vara försiktig med att stå ivägen för ett tåg som skenar.
(ett lyckotåg som inte stannar vid min hållplats, om du minns)

en eld kan man kontrollera, men en gnista är svår att behålla.
och till ens egen död är det svårt att inte vålla.

det är något ivägen för mig, något jag behöver forcera.
någonting statiskt men som slutat expandera.
jag tror det är rester av minnen som börjat bli gamla..

jag borde sluta samla på oanvändbara moment
som helt plötsligt blänger på mig som om inget någonsin hänt.
som om det också gällde en lott jag bränt. men nej, det här är gamla minnen som lagt sig i vägen, hej cement.
jag sa; jag är bara kritisk av naturen. och hann nästan avsluta meningen.
-Håll käften bögjävel, tillbaka in i buren.

vad är det för frihet jag är ute efter, är det enda sättet att stå utanför buren?
jag hoppas det finns andra sätt, men jag antar att det inte är min tur än.

jag borde sluta samla på gamla moment
som helt plötsligt blänger på mig som om ingenting, ingenting.
någonsin hänt.

Klagomål
Postat av: Lena Petersson

Sitter här och är mållös.

2006-11-29 @ 20:28:31
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac
Postat av: teresia

"one man's terrorist is another man's freedom fighter"

2006-12-02 @ 16:06:24

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button