vykort/tidningsnotiser

man ser en film man redan sett
och inte gillade första gången.
och man inser att man hade helt rätt
när man tyckte den var dålig men upptäcker att en låt man lyssnade mycket på
är med vid en dramatisk scen och man gillade sången
ochden ska man nog leta upp lite senare.
eller så glömmer man bort det
och tänker att man ju vet
att det var något man skulle göra
och det dammar när man rör på sig.
min generation kommer aldrig ha vaxduk hemma
tänker jag fast det kanske inte är sant
men jag kan inte veta,
för min inlärningskurva är fortfarande för brant.
när jag vunnit priser för vad jag gjort
kanske jag kommer tacka min familj och gud
om jag inte slutar i en handfull tidningsnotiser
om någon som gjorde allt för fort och trotsade alla förbud.
då kanske jag bara skyller på mig själv.
och kanske skickar ett vykort.

Klagomål
Postat av: angelica blick

sv; tack Adam :) du är du dock riktigt , riktigt grym!

2010-01-28 @ 19:19:09
URL: http://angelicablick.se
Postat av: spader

:)

2010-02-01 @ 05:54:07

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button