en vag glädje/korta orden/del 1/del 2

döda krukväxter
och en vag glädje över att de är det enda som dött.
framtvingande texter
och en motivation i att provocera tills det inte bara är jag som ser rött.
men man blir så trött.
och rastlös
och tröstlös och passivt aggresiv
och hej superlativ.
ge mig ett nytt liv.
fast lite likadant.
annars kanske det känns ovant.


ibland säger de korta orden
mer än de långa
och de estetiska morden
är små men många
det är en talande tystnad
som man kanske inte borde
analysera sönder
.

Klagomål
Postat av: åsa

jag hoppas att det inte är er orkidé som är död.

2009-10-08 @ 19:03:02
Postat av: spader

neejdåå, jag har tillochmed vattnat den idag..

2009-10-09 @ 02:27:13
Postat av: åsa

weiiii! :D

2009-10-09 @ 10:26:13
Postat av: mima.

this is my favourite, for some strange reason i can not explain.

the last part is where i am right now, trying not to overanalyze the silence, but its hard.

2009-11-05 @ 20:04:23
URL: http://www.stillhet.blogg.no

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button