stadsbilden/självbilden/eldhav

av alla bilder är stadsbilden min favoritbild
jag tror jag älskar den för att den är allt annat än mild
med narkomanerna under bron från bussen varje dag påväg till jobbet jag jobbar på
och som min ekonomi så skrämmande hårt är beroende av och då och då
letar jag efter en annan stad att gömma mig i
i väntan på att bli stor och bli
allt det där jag aldrig sett fram emot
mitt i livet och med en fot
i dödsdöden och den andra så nära livsglöden
man vågar med en facination för primitiva drifter
osexuellt våldsamt vill jag citera mina egna skrifter
med hög röst och hopp i bröstet på min egen grav
strax innan jag försvinner i mitt saknade eldhav.

Klagomål
Postat av: björn

så.jävla.bra

shit

2009-05-29 @ 08:16:06
Postat av: astrid

jag gillar.

2009-05-29 @ 14:01:13
Postat av: spader

tack. vad glad jag blir.

2009-06-01 @ 21:13:34

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button