om att medelklassen är en sjukdom

jag har en favoritskribent just nu. egentligen två. den ena skiver på http://www.conspicere.se/ mestadels om mode. hon är kanske den enda modebloggaren i hela världen som är värd att lyssna på. men det var den andra jag tänkte säga något om nu, hon skriver för dn framförallt och heter Hanna Hellquist. sjukt begåvad och varje gång jag läst en krönika eller ett kåseri så ser jag fram emot nästa. hon är väldigt aktuell nu med en bok hon har skrivit om sin pappa, Karlstad Zoologiska, och jag ser fram emot att läsa den. fast det inte är så ofta jag ser fram emot att läsa böcker längre.

det jag egentligen ville säga om Hanna Hellquist var att hon formulerade sig fint om hur medelklassen är en sjukdom här och det är svårt att säga emot.
men stanna inte där, läs mer av henne på samma ställe. det är värt det.

EDIT: tack olle för länkhjälpen:P

Klagomål
Postat av: Olle Abrahamsson

Intressant kåseri. Du har rätt Adam, hon verkar läsvärd. Men conspiceree.com leder väl inte riktigt dit du tänkte va? "Vocabulary tools for the latin enthusiast"... Haha.

Du menar http://www.conspicere.se

2009-03-05 @ 01:16:10
Postat av: Olle Abrahamsson

(Och ja, första länken är fel, jag vet. Men den pekar ju ändå inte till rätt ställe...)

2009-03-05 @ 01:18:36
Postat av: karin

hahahanna är grym! hon morgonpratar ju i morgonpasset också.

2009-03-05 @ 07:17:17
URL: http://kakarin.tumblr.com
Postat av: Solo

Att springa runt i trendig solo-outfit och tro att man är ensam i världen om det, att man därför kan racka ner på andra, det är också sjukt medelklass.

2009-03-05 @ 12:21:16
Postat av: spader

tack olle, ordnat nu:P



karin: visst ja. det är det där med att missa såna saker när man bor i fel land.

2009-03-05 @ 13:32:10

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button