den tomma blicken/en lång historia

jag vet inte vem jag har varit
pojken med den tomma blicken
eller med den tysta branden
i ögonen
ibland känns det som att allt har avtagit
ambitionen och ljuset från
facklan i handen
jag vet inte om jag är samma nu som förut,
om min eld dött i samma takt som allting annat dör ut
om det finns något kvar att berätta eller om jag redan har berättat allt för dig
för det finns så mycket jag redan har berättat för dig.
det är en lång historia
med ett längre slut
historian fortsätter.

Klagomål
Postat av: Anonym

Historien, tror jag det heter.

2009-07-18 @ 02:33:34
Postat av: spader

google har inget rakt svar ang. historien/historian. jag blev lite förvirrad när jag skrev det, och letade lite, utan resultat. jag letade lite till nu och hänvisar till http://www.bulldozer.nu/intryck/spraka12.html som lät ganska trovärdigt i väntan på att få större klarhet..

2009-07-20 @ 12:55:54
Postat av: Anonym

Googlar man "historian" så får man "menade du: historien?". google är gud. du har fel.

2009-07-22 @ 02:40:21
Postat av: spader

don't push it, honey. tills du bevisar att historian är fel kontra historien så har jag rätt.

2009-07-23 @ 22:50:37
Postat av: Anonym

neppe.

2009-07-24 @ 15:50:43

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button