jag hjärta aftonbladet

jag älskar sakliga inlägg i debatter.

Arne Höök vill bjuda konstfacks rektor hem till sig för att visa att klotter på hans garage inte är konst. Arne Höök är reporter på aftonbladet. och Arne Hööks artikel är publicerad under nyheter, inte krönikor. viktigt att notera. Arne Höök kan vara den mest osakliga idioten på aftonbladet, och det, mina damer och herrar, är fan inte dåligt. Arne Höök är numera på min lista..
här hittar du "artikeln".
 
men mest av allt älskar jag nog alla som veet vad konst är och inte är och som tycker att det är konstfacks rektors ansvar att se till att det inte dyker upp något som inte passar in i deras mall.  typ kulturminister Lena Adelsohn Liljeroth.  vilken jävla stjärna, alltså.

EDIT: det dök upp ganska bra respons till tidigare nämnda kulturminister här.

Klagomål
Postat av: karin

haha vilken konstig grej. pardon the pun.

2009-02-17 @ 11:07:49
URL: http://kakarin.tumblr.com
Postat av: björn

nu har jag visserligen av lathet inte läst artiklarna som kanske ger svar på min fråga, men

Det där projektarbetet som konstfack-eleven hade med att demolisera och spreja sönder en tunnebanevagn och filma samtidigt. var det en vagn som bara stod varsomhelst eller var det en faktiskt tunnelbanevagn med folk i?

2009-02-18 @ 13:20:35
Postat av: spader

det var en vagn i trafik. men till saken hör massa saker och också att det inte var målandet som var examensarbetet, utan filmen.

2009-02-18 @ 15:47:51
Postat av: there.

I det här fallet är det inte värt några missförstånd. Inget för böggrejen, utan bara att barbados/alcazar gör mig upprörd, på riktigt.



hm, sen så har jag aldrig förstått grejen med att stava namn på konstiga sätt. typ petersson med ett t. sörenson med ett s. Kom igen!?! jag är till och med upprörd över h:et i mitt egna namn...

2009-02-18 @ 16:46:42

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button