försök att skriva i kommersiellt gångbar form 2

min flickvän har en kusin som jag hatar.
fast jag hatar henne nog inte på riktigt egentligen, utan mer som jag hatar Per Sinding-Larsen. för att han gör det där som jag skulle vilja göra, han kan allt om allt som jag vill göra och han har jävla SVT i ryggen och kan göra precis vad han vill.
kusinen bor i vilket fall som helst i centrala stockholm, hon har en mamma som har en hög position i ett av sveriges mest hypeade klädmärken, och alla hennes vänner är snygga, dyra och genomgående creddiga. hon är hur trevlig som helst också.ja, verkligen. och fem år yngre än mig.

jag tror att alla i närheten ser fram emot att hon ska växa upp och bli vad det nu är för fantastiskt hon kommer bli. för alla förutsättningar finns där, hell yeah.

men det driver mig till vansinne att fundera på vad jag skulle kunna åstadkommit med de förutsättningarna idag. skulle jag vara allt jag vill vara? jag är inte gammal rent tekniskt, inte alls. men HON kan få mig att känna mig gammal. hon och brudarna i norska top model, ja norska top model är bättre än alla andra. men också det driver mig vanvettig, eftersom de är sjutton år.

jag har liksom sedan länge kvar i huvudet att alla som lyckas med storartade saker, ÄR äldre än mig. för det har ju nästan alltid varit så, aaron carter, amy diamond och alla hollywood-kidsen som hamnade på rehab vid elva års ålder borträknade.

fotografen Christian Coinbergh började plåta vid trettioårs ålder och lyckades som så många andra bygga upp en karriär trots en sen start.
men trots det är jag oerhört irriterad över att inte ha råd med en kamera just nu. samtidigt som jag är lika irriterad av att låta sådana saker stoppa mig.

trots allt så vet jag någonstans att det förmodligen egentligen inte spelar någon roll, människor har lyckats med saker med sämre förutsättningar än medelklassfamilj och glesbyggd, så länge det finns ambitioner.

men trots allt så är det samma fråga jag alltid ställer mig i slutet.
har jag verkligen ambitionen?

(eller om inte; när kusinen blir något coolt, kommer jag kunna dra nytta av hennes framgångar?)

Klagomål
Postat av: spader

björne; jag undvek namn med flit, även om det inte är något jag vill att någon ska ta illa upp av. bortsett från per sinding-larsen, han kan ha det.

2009-02-08 @ 12:32:02
Postat av: wäirdo

Hah! jag fick besöksstatistiken att gå från 6 till 7, coolt. och vill man ha en kamera handlar man på kredit, avbetalningar. bättre investera & långsamt ekonomiskt ruineras än att sitta och tjura.

2009-02-10 @ 17:32:17
Postat av: spader

wäirdo:

du överskattar min ekonomiska marginaler. tyvärr.

2009-02-10 @ 17:57:02
Postat av: Anonym

meen du väljer att tjura, trevligt :)

2009-02-10 @ 19:30:23

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button