ett löfte/mitt framför alla i magen

jag tror jag tänkte lova att skriva något annat en musikbabbel i förra inlägget. men jag glömde det. men nu gör jag det iallfall. skriver något annat, alltså.


i mörkret i vardagsrummet
i bara ljuset från skärmen
varm i kroppen av värmen
från en sensommarnatts-varm gata
där ute som jag redan har gått hem.
jag vet inte om jag vill prata
eller bara vara tyst tillsammans.
en och två
gå och gå tills ingen av oss har någonstans kvar att gå
och kanske inget mer att säga men massvis att känna
och hundratusen broar att bränna
trots allt vi redan känt och alla broar vi redan har bränt
känns det fortfarande lite spänt
när man får syn på elden vi tänt för länge sedan
mitt framför alla i magen.

Klagomål
Postat av: puuussekatt.

mjau. massa mjau.

2009-08-10 @ 08:24:18
Postat av: elinet

du är så bra!

och ja.. jag ska rycka upp mig. ska söka inspiration.

2009-08-16 @ 17:54:27
URL: http://elineet.blogspot.com
Postat av: spader

tack, elinot.

det tycker jag allt att du ska göra.

2009-08-16 @ 20:37:50

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button