jag älskar besvikelsen i allt

jag älskar besvikelsen i allt
och oslo när det är fuktigt och pustigt och kallt.
den tysta kärleken i det stora kalla
vardagsrummet,
och alla
ord som inte är tysta
i soffan
i samma rum
skärps av lite för många radbrytningar
men inte lika många punkter som förr i tiden.
det är väl tur det.

för när jag var ung såg jag fram emot de här dagarna med skräck i rösten och munnen stängd.
armarna i försvarspositioner och blicken förvrängd
och lite för många punkter i vad jag ville säga
men jag vande mig vid tanken,
och föraktrocken blev upphängd
på en krok i gymnasiet
och nu försöker jag få styr på internetbanken

och natten.

Klagomål
Postat av: julie

du är bra och den är bra.

2008-11-10 @ 06:40:34
Postat av: Lena Petersson

Hoppas att du får ordning på den

2008-11-10 @ 16:59:51
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button