okej, sen sist.


har jag hunnit till haderslev. sedan till köpenhamn. sedan till haderslev igen. och nu är jag i köpenhamn igen.

jag ligger i en säng i köpenhamn och lyssnar på sigur rós. en gammal vän hade visst gjort slut och kände att det var dags att ta upp kontakten igen. det är nog okej, man ska ju inte vara långsint. och sen var man ju som bekant dum i huvudet för inte så jättelänge sedan.
apropå det är nog det sorgligaste av allt att det inte känns som att jag förändras. det baseras på ett brev jag skrev till mig själv för ett antal månader sedan. och om att vara bitter.

och det har jag inte pratat om med julia. men det är för att jag mer eller mindre har glömt det. och för att det egentligen inte gör nånting. men jag har haft långa samtal om det med caroline de senaste nätterna. hon är fasligt bra, caroline. hoppas hon överlever veckan utan mig, bara.

det har varit tre helvetiska dagar med konfirmandarbete. men det har varit trevligt. jag tycker väl om att lida. antar jag. tvåhundra konfirmander per dag i två dagar och sjuttio en. och tre av fyra kablar glappade. man blir så glad.
men danskarna vet hur man slappnar av iallfall.

torsdagen slutade med att jag och tre präster är kvar i kyrkan och grejar. då en frågar -nån som vill ha en öl?.
för i danmark har man alltid(?) ett ölskåp i kyrkan. så det slutar med att jag sitter och dricker öl tillsammans med tre präster och tittar på en av dems semesterbilder på storskärm.
that's how we do it.

jag återkommer väl. godnatt för nu.

Klagomål
Postat av: Julie

Caroline luktar illa!

2008-01-18 @ 22:41:29
Postat av: Lena Petersson

Låter inte så kul. Här stormar det.

2008-01-19 @ 10:54:28
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button