1:e / 2:e september i Haderslev. det regnar nu.

resedagboken:

hittills.

Igår visade Nils, Kirstens son mig runt i haderslev. det var lite större än jag trodde. Det är bra. Han visade mig...butiker av olika slag..inneställena, etc. Han var trevlig. Tidigare samma dag lyckades jag faktiskt hitta Netto (med hjälp av internet). Där köpte jag wokgrönsaker, tofu och smör. Diskmedel också.

Laga aldrig tofu. Det är världens sämsta grej. Helt omöjligt att steka. Dessutom har jag bara en rostfri kastrull-panna. Helt värdelös.
Jag behöver en stekpanna.

Senare på kvällen tankade jag ner skype, så nu kan man skype:a mig om man vill. Dock satte jag in mic-kontakten i usbporten på datorn varpå den tvärdog och jag fick en hjärtattack. Men den gick igång igen. och sedan skypeade jag med Julia större delen av kvällen. Vi slutade strax efter tolv, sedan forstatte jag spela http://www.freeworldgroup.com/games6/gameindex/bowmaster-prelude.htm till halv fem på morgonen. Det tar aldrig slut.

Jag spelade samma spel en timme i morse också. Sedan gick jag och köpte cola på macken, lagade tortellini com jag hällde ut hälften av i vasken.
Jag behöver ett durkslag också.

Det här med matlagandet funkar inte riktigt än.


Jag har kommit fram till att mitt badrum förmodligen känns så äckligt mest för att det är lite smutsigt och kallt. SÅ jag drog upp elementet idag. för att se om det blir bättre. Jag kanske tillochmed kommer städa där någon dag..

Idag har jag som sagt inte gjort något vettigt. Men imorrn händer det massa grejer. Så jag återkommer..

(grattis igen, julia)



gatorna är mindre här, men det är helt okej.
jag vill ha dina känslor i kurvert,
men jag har inte fått någon brevlåda än.
så det skulle väl vara dumt att förvänta sig.
det är fortfarande lite ensamt här,
men jag antar att det går över.

det kanske dröjer ett tag,
men det löser sig nog,
för jag
kommer fortfarande ihåg hur du såg ut när du log.
senast.
och det är nog allt jag behöver.

trots att det är så långt till din famn
när jag är många mil söder om köpenhamn.




Klagomål
Postat av: julie

sa jag att jag älskar dig? i do.

2007-09-02 @ 19:22:10
Postat av: Lena Petersson

Fint.

2007-09-02 @ 22:15:51
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button