en textrad att minnas.


jag hör saker som inte kan lösas med samtal
och jag lider av samvetskval,
här i danmark är man mitt uppe i ett politiskt val.
men jag är ute efter en final, ett vackert sätt att gå ut,
en textrad att minnas.
någonting som kan fånga en näthinnas
uppmärksamhet. nästa gång också. och nästa gång igen.

jag lider av samvetskval
som inte har något med dig att göra.
jag väger böcker mot varandra
men tappar alla, för trottoaren är hal
den här tiden på året.

jag tappar alla böcker
och kan inte skriva nya
för mitt tangentbord är så torrt
att friktionen sliter bort
mina fingertoppar

och sätter eld på mina förklaringar.

Klagomål
Postat av: Lena Petersson

Fint.

2007-10-31 @ 13:00:59
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button