vårtider.

insikt och uttalande;
jag ska försöka börja blogga igen. det har blivit lite dåligt på sistone.



hursomhelst, jag fann en skrämmande tanke idag.det handlade om att alla människor är onda, det ligger i vår instinkt. om någon skadar än, vill man skada den som skadar. om man åker förbi en bilolycka tittar man intresserat och blir besviken om man inte ser något blod.
jag ska tugga på den tanken ett tag.

äsch, jag skyller allting på tristessen och likgiltigheten hos vår värld. blir människan tillräckligt uttråkad är all förändring bra förändring, man kan be om en mindre katastrof, så man kan tillföra något, på något sätt berättiga sin existens.om det hände något hemskt, då skulle jag få chansen att visa vad jag kan. när det känns så tror jag det måste hända något snart. inte något hemskt, men något som kan säga något. som kan berättiga ens existens lite grann.

jag har inget att säga om det första argumentet.



.du är vinden
jag vet att du är rädd
men tiden kommer
sök den, finn den.

.de sopar bort gruset nu.
och du är vinden.

Klagomål
Postat av: Linnea

den första tanken är så typiskt dig och jag tror att julia inte höll med dig. jag gillar dikten mycket. du har nog förändrats, men inte så mycket.

2007-03-24 @ 21:34:46
Postat av: Lena Petersson

Våren framkallar många tankar.

2007-03-27 @ 22:14:59
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac
Postat av: tenk dig.

"our greatest evil flows from ourselves"
(Rousseau)

2007-03-28 @ 20:43:03

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button