final.

that's final.
nu går mimargrejen i graven. tack för allt stöd.


här kommer den efterlängtade texten till visan som framfördes av sp3i på årets klasskamp, folkungaskolan.försnacket finns inte nedtecknat och jag hoppas att ni klarar er utan det.
melodin följer (ungefär) Cornelis Vreeswijk's visa Hönan Agda.
 mycket nöje.

visan om etik och moral.

det finns några här i huset
som sägs svaga just för ruset
ett urinprov fick dem fast,
det tyckte de var jävligt kasst.
men det var nog nu om droger,
nu har vi några andra fråger'
vi har funderat just på detta, så snälla vill ni berätta?

VI har funderat på eran look,
hur kan nån av er få f**k
vad är grejen med svarta kläder
och tygskor i alla väder
ni tror inte på religion, alltin handar ju om tur.
ni tycker ju visst mindre om männskor än om djur.

(solo)

..och vad är grejen med att äta grönt,
att döda djur är ju så skönt(?)
men ni gillar visst att slåss,
vi tycker mer om att tvätta oss.
jag vet inte om ni vet,
men det handlar inte om esteeet.


(och här infogas valfri slutkläm, tex; jag är hellre ett ruttet lik än går etik. eller jag dansar hellre vals med eriiik än går etik. eller jag shotar hellre arsenik än går etik.lite konstnärlig frihet krävs det)


visst ja. det finns en liten flicka. hon ser ut lite som en grönsak. men ibland är hon så snäll. och det gör mig faktiskt glad.

Klagomål
Postat av: grönsak?

jag tycker om när du är glad.

2006-12-16 @ 17:04:49
Postat av: Lena Petersson

Jag kan tänka mig att det blev applåder för den sången, tur att det var på klasskampen för annars hade det varit mobbning.

2006-12-17 @ 20:13:24
URL: http://blogg.passagen.se/ladyblac
Postat av: Anonym

oooh vilken finiii låtiii ;D

2006-12-22 @ 19:22:29
Postat av: Anonym

sarah vare som skrev :P

2006-12-22 @ 19:22:45

Berätta för mig, honung:

vad du heter:

vart jag mailar:

vart du bor:

vad du vill berätta:

rss button